#deleukstedetacheerdervanNederland

Blog →

Blog: Hoe het allemaal begon…

Blog: Hoe het allemaal begon…

Werken, ondernemen en solliciteren!

Hoe tof, een blog schrijven. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat dit mijn eerste is en dat ik het best spannend vind. Graag neem ik jullie mee in de wondere wereld van werken, ondernemen en solliciteren!  Voordat ik aan alle blogs begin even een korte introductie wie ik ben en hoe verder.

In 2005 startte ik bij SnowWorld waar ik tot voor kort heb gewerkt als commercieel (marketing) manager. Ik vond mijn baan te gek, maar wilde meer. Ik wilde mensen iets bijbrengen, zoiets als voor de klas staan maar dan anders. Ik kom uit een ondernemersfamilie, dus waarom niet naar de KVK en een eenmanszaak oprichten, want ja zo simpel is het. Dus zo geschiedde, ik startte solliciterenisteleren.nl  in 2010.  Een website is zo gebouwd, maar hoe dan verder; hoe krijg je klanten? Een lesje ondernemerschap. In die tijd was Groupon mateloos populair dus ik besloot een actie op te zetten waarbij men voor € 9,95 een face2face sollicitatietraining kon kopen.  Ik zat die dag bij SnowWorld toen de actie live ging. Tussendoor keek ik heel even hoe de actie liep en ik schrok me dood.  In 30 minuten waren er al 40 trainingen verkocht. Dit maal anderhalf uur en de afspraak dat de trainingen binnen drie maanden zouden plaatsvinden, deed mijn temperatuur stijgen. Ik kon alleen moeilijk de actie stopzetten, ik had niet nagedacht over de consequenties (lesje ondernemerschap), dus ik liet het maar even gaan. Zo rond de lunchpauze stond het aantal op 142. Okay, tijd om in te grijpen. Met Groupon overlegd, we stoppen bij 150.  Om precies 13.02 hadden we dat doel bereikt. Er was dus enorm veel vraag naar sollicitatiehulp en zeker voor die prijs. Echter moest ik naast een fulltime baan dus enorm veel trainingen gaan geven. Uiteindelijk kwam ik na mijn werk thuis, at wat, ging naar het kantoorpand van mijn vader en daar stond om 18.30 uur voor de eerste kandidaat, om 20.00 uur voor de tweede en om 21.30 uur voor nummer drie. Dit duurde drie maanden en toen kon ik wel zeggen dat ik behoorlijk wat vlieguren had gemaakt en het wel even genoeg was. Superleuke reacties, blije mensen en zelfs ook vervolgafspraken; wat voelde ik mij goed!

Na verloop van tijd konden bedrijven ook de weg naar mij vinden en zo kwam ik ook in contact met i4talent. De vraag was of ik young professionals kon opwarmen voor hun sollicitatiegesprekken zodat ze goed voor de dag zouden komen. Dit heb ik een aantal jaren met veel plezier gedaan.

Maarrrr het wordt nog leuker! Sinds januari 2017 maak ik zelf onderdeel uit van het team van i4talent. Ik ben in het beginsel een manusje van alles, maar waarbij de focus nu ligt op de nieuwe website (die je nu ziet), zorgen voor goede SEO, SEA, een marketingkalender opzetten en nog veel meer. Maar natuurlijk ga ik ook weer mijn sollicitatietrainingen geven. De eerste staat gepland op 3 februari tijdens de i4talent Experience waarbij de kandidaten op en top voorbereid worden op een sollicitatiegesprek. Iedereen moet zich tenslotte perfect kunnen verkopen bij de opdrachtgever. Daar wil ik graag een steentje aan bijdragen!

Je zal denken waarom nu een ‘manusje van alles’ na mijn functie bij SnowWorld. Heel gaaf om te vertellen; ik ga per juli 2017 mijn eigen unit (BV) starten binnen i4talent. Deze unit zal zich volledig gaan concentreren op digital functies. Dat wil zeggen functies die te maken hebben met (big)data, online marketing en IT. Om een vliegende start te maken ben ik dus eerst een half jaar in dienst om zo alle ins en outs te weten. Wil je er alvast meer van weten, kijk dan even op www.i4talent.nl , daar is al veel informatie te vinden.

Er staat dus echt superveel te gebeuren en graag neem ik jullie overal in mee! Volgende keer vertel ik je hoe de Academy is verlopen en hoe de kandidaten het vonden. Maar dit schrijven is zo leuk, dus wellicht eerder een blog vol met tips over solliciteren.

Tot snel!

Wie:  Cristel Schoemaker

Functie: Manusje van alles

Datum: 1 februari 2017