De eerste periode is natuurlijk altijd even wennen, en was mijn initiële focus het beantwoorden van mails om ook de systemen van BAM te leren kennen. Eenmaal bekend met de werkwijze , ga je weer een stapje verder: het oppakken van incassodossiers en dwangbevelen. Omdat ik geen juridische achtergrond heb, was dit een bijzonder (en leuk) aspect om te leren. Websites en naslagwerken van de overheid/juridische instanties werden erbij gepakt, en binnen de kortste keren voelde ik mij een vis in het water betreft het kwijt laten schelden van bijkomende kosten. Het werd op een begeven moment een sport om ervoor te zorgen dat wij (BAM) niets meer moesten betalen dan het oorspronkelijke bedrag. De grote dossiers (gepaard met het uitzoekwerk) hebben mij doen realiseren dat ik het leuk vind om het diepe in te springen en dingen op te lossen. Van een berg hooi een aantal mooie balen maken.. Ook het contact met mijn Key-Leveranciers wilde ik zo goed mogelijk laten verlopen en optimaliseren voor de toekomst. Samen met de leveranciers hebben we uren gezeten om het facturatie-/betaalproces te verbeteren en te automatiseren. Indien je het goed doet, ga je deze ‘leveranciers’ ook zien als collega’s en vice versa. Het laatste is natuurlijk een implementatie van een totaal nieuw betaalsysteem. Door middel van meerdere trainingen was het de insteek dat BAM hier vervolgens klaar voor was om ‘Live’ te gaan. Helaas was niets minder waar: wegens IT-gerelateerde issues waren wij wel klaar voor het systeem, maar het systeem niet klaar voor ons. Omdat je toch bij de ‘jongere garde’ hoort, pak je dingen snel op en al snel kwamen vaste werknemers vragen stellen bij ‘ons interimmers’. Je rolt zo eigenlijk naar een belangrijke plek in het totale crediteurenteam, waar je niet alleen bezig bent met je eigen werkzaamheden, maar juist ook hulp bied aan het totale proces van de afdeling.