#deleukstedetacheerdervanNederland

Inzicht en controle in het facturatieproces

Specialisme

Finance Professional

Opdrachtgever

BMW

Behoefte

Voor de komst van de i4talent professional bij BMW Group Nederland werden de werkzaamheden omtrent facturatie op diverse afdelingen zelf uitgevoerd, waardoor er te weinig inzicht was in deze zeer belangrijke processen. 

Aanpak
  1. In kaart brengen wat de kernactiviteiten waren per afdeling. Door het gesprek aan te gaan met collega’s werd duidelijk welke werkzaamheden er op hun takenpakket stonden. 
  2. Vertrouwen en draagvlak creëren voor de verandering. Mensen moesten begrijpen dat de verandering niet alleen anders, maar ook effectiever zou worden. 
  3. Struikelblokken wegnemen. Oplossingen vinden voor veel voorkomende en tijdrovende onderdelen in het facturatieproces. 
  4. Strategie ontwikkelen voor he implementeren van de nieuwe functie waarbij facturatie centraal geregeld wordt. 
Resultaat

Quote van opdrachtgever: ‘’Roy heeft de afdeling Finance & Operations naar een hoger niveau gebracht. Zijn overtuigingskracht heeft gezorgd voor vertrouwen in de verandering en optimalisatie van onze facturatieproces.’’